۱۳۸۸ خرداد ۱۸, دوشنبه

پاك ومنزه است خداوندي كه مسخر كرد براي ما ( اين نعمت را ) و اگر لطف و عنايت او نبود ما هرگز توان تسخير آن را نداشتيم . پروردگارا ، از دشواري سفرو اندوه مراجعت و مشاهده ناگواري ها در خانواده و مال و فرزندم به تو پناه مي برم . پروردگارا ، تو يار و ياور من هستي ، از تو مي خواهم تا در اين مسافرت شادماني و عملي كه موجب خشنودي توست به من عنايت فرمائي.
اهميت گردشگري THE IMPORTANCE OF TOURISM
گردشگري در بسياري از كشورهاي جهان در حقيقت سودآورترين صنعت به شمار مي آيد ، به طوري كه در آمد جهاني صنعت گردشگري در سال 1381 بالغ بر 500 ميليارد دلار بوده است كه پس از صنايع ، نفت و خودروسازي ، جايگاه سوم عرصه اقتصاد جهاني را به خورد اختصاص داده است .
جهانگردي و گردشگري باعث تشويق سرمايه گذاري هاي بي شماري در زير بناهاي جديد مي شود كه خود مي تواند به بهبود شرايط زندگي مردم و نيز جهانگردان كمك نمايد .
يكي از آثار مهم سفر و گردشگري ، نقش آن در آشنايي با تمدنها و انتقال فرهنگ ها مي باشد.

اهميت برنامه ريزي در سفر THE IMPORTANCE OF PLANNING IN TRAVEL
با برنامه ريزي مي توانيم يك سفر شيرين داشته باشيم .
اگر مي خواهيد در كليه مراحل زندگي ، روزي مفيد ، ثمر بخش و فعال داشته باشيد بايد از شب قبل براي ان روز برنامه ريزي كنيد.
يكي از اصول مهم ، در مسافرت ها برنامه ريزي براي سفر مي باشد ، زيرا بوسيله اين مهم مي توان ، سفري مفرح و خاطره انگيز داشته باشيم در غير اين صورت خاطره تلخ مسافرت براي گردشگر و همراهان به جا خواهد ماند .

چند توصيه مهم در برنامه ريزي SOME IMPORTANT ADVICE IN PLANNING
- در صورتي كه با وسايل نقليه اي مانند قطار ،هواپيما و يا اتوبوس مسافرت مي كنيد ، حتما براي تهيه بليت رفت و برگشت اقدام نماييد . در غير اين صورت امكان دارد با مشكلات فراوان و تحمل مخارج سنگين اقتصادي مواجه گرديد.
- معمولا فكر جابه جايي د رسفر كمي اضطراب و استرس را در فرد به وجود مي آورد ، لذا شب قبل از سفر دوش بگيريد ، شام يبك بخوريد و زودتر بخوابيد تا بتوانيد صبح با آمادگي بيشتر رانندگي كنيد.
- قبل از سفر براي محل اقامت با هتل مورد نظر هماهنگي لازم را به عمل آوريد .
- چنانچه قصد سفر با اتومبيل شخصي داريد ، بايد اتومبيل شما ا زنظر فني و ايمني تحت معاينه دقيق قراربگيرد.
- و...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر