۱۳۸۸ خرداد ۱۸, دوشنبه


توصيه هاي پزشكي به مسافران پروازهاي بين المللي
MEDICAL ADVICE FOR PASSENGERS ON INTERNATIONAL

1. حداقل 13 ساعت قبل از پرواز ،‌از افراط در مصرف نوشابه خودداري كنيد و غذاهاي نفاخ مانند لوبيا و خيار نخوريد ،همچنين غذاهاي سنگين و دير هضم كه مدتها د رمعده باقي مي مانند مصرف ننماييد .
2. براي مسافرت هوايي بايد لباسي بپوشيد كه نه زياد گرم و نه زياد نازك باشد و از پوشيدن لباسهاي تنگ خودداري كنيد.
3. در مسافرتهاي طلاني ، چون حركت اندامها محدود است ،‌امكان دارد ساق پا و اطراف قوزك پاي مسافر به دليل كندي جريان خون متورم شود . بنابراين در توقفهاي بين راهي ، گردشگران بايد ،‌ حركت نمايند ، راه بروند و يا ورزش كنند.
4. چنانچه دچار بيماري ديابت هستيد ساعت تزريق انسولين خود را با ساعت كشورهاي بين راه قبلا محاسبه نموده و تطبيق دهيد .
5. در مسافرت به مناطق گرمسير بايد غذاي ساده و سبك باشد و سعي كنيد از غاهايي كه خارج از برنامه خانوادگي مي باشد مصرف نكنيد .
6. خانمهاي حامله در ماههاي آخر حاملگي (از هفته سي و دوم به بعد )‌ و همچنين يك هفته پس از زايمان نبايد مسافرت هوايي بويژه مسافرت بين المللي و طولاني داشته باشند ، در ضمن بهتر است نوزاد تا 7 روز پس از تولد مسافرت هوايي نداشته باشد ،‌ ضرورت دارد در چنين مواردي با پزشك متخصص مربوطه مشورت كنيد .
اطلاعات كلي و مهم در رابطه با سفرهاي هوايي براي گردشگران و مسافرين
IMPORTANT INFORMATION ABOUT AIR TRAVEL FOR TOURISTS AND TRAVELERS
ü ارائه كارت شناسايي معتبر به منظور صدور بليت و سوارشدن به هواپيما الزامي است .
ü در صورت مفقود شدن بليت ،‌مسافران بايستي در اسرع وقت ،‌به اولين دفتر هواپيمايي مراجعه و اعلام مفقودي كرده و در صورت تمايل به استفاده از جاي ذخيره شده ،‌مجددا طبق مقررات ،‌بليت تهيه نمايند .
ü بهتر است آدرس كامل مسافر روي كليه وسايلي كه جهت حمل به هواپيما تحويل داده مي شود الصاق گردد تا در صورت مفقود شدن احتمالي بسته ، بتوان بلافاصله با صاحب بار، براي تحويل آن تماس گرفت .

توصيه هاي بسيار مهم بهداشتي براي رفع بي خوابي و بهبود خواب گردشگران
بهترين و درست ترين روش درمان بي خوابي ،‌شناخت علت و چگونگي در مان آن مي باشد ، اين ناراحتي ممكن است در مسافرت ها و در دوران عادي زندگي پيش آيد ، لذا توصيه مي گردد به نكات ذيل توجه نماييد :
1. از شام سبك استفاده كنيد و قبل از خواب يك ليوان شير گرم بنوشيد ، بهترين غذاي شب سوپ ،‌سبزيجات ، پنير و يا ماكاروني كم چرب به مقدار كم مي باشد .
2. حداقل 4-2 ساعت قبل از خوابيدن ،‌از نوشيدن قهوه ، چاي و انواع نوشابه هاي كافئين دار خودداري كنيد .
3. از مصرف دوغ ،‌ماست و كاهو كه حالت خواب آور دارند ، قبل از به بستر رفتن فراموش نكنيد .
4. قبل از رفتن به رختخواب ،‌يك ليوان دم كرده آرامش بخش مانند به ليمو و يا فراموش نكيند .
5. سعي كنيد خواب خوب ببنيد ، براي اين كار به محل و شرايط خوابيدن خود اهميت بدهيد . اتاق خواب نبايد زياد سرد يا گرم باشد ، بلكه هواي تازه و مناسب داشته و ساكت و آرام باشد . استرس و مشغله ذهني و افكار مربوط به مسايل مختلف را ار ذهن خود دور كنيد .
6. سعي كنيد به زندگي خودنظم خاصي بديهد ،‌راس ساعت غذا بخوريد و سرساعت بخوابيد .
7. حمام آب گرم ،‌غذاي سالم و سبك ،موزيك ملايم و انجام حركات نرمشي قبل از به خواب رفتن ، نقش بسيار مهمي رد بهبود خواب دارند.
8. از نگهداري و استفاده وسايل الكتريكي مانند تلفن همراه ،‌تلويزيون و كامپيوتر در اتاق خواب اجتناب كنيد .
9. لباس خواب بايد راحت و تميز و بهداشتي باشد .
10. از ديدن سريالهاي ترسناك و مطالعه كتابهاي مهيج خودداري نماييد .

وي‍‍‍‍ژگيهاي يك هتلدار يا مدير هتل موفق QUALITIES OF A SUCCESSFUL HOTEL MANAGER

يك هتلدار موفق در زمينه جلب رضايت و تامين آسايش مسافران _ارتباط با تمامي كارگران و كارمندان تشكليلات مختلف هتل _ اعتماد به نفس _ استفاده از نظريه ها و پيشنهادات مسافران در حل مسائل هتل كوشا مي باشد . تنها داشتن سرمايه زياد رمز موفقيت يك هتلدار نيست بلكه بايد از سلامت جسمي و روح نفوذ كلام –مردم شناسي و قيافه شناسي برخوردار بوده و متعهد و متدين باشد ، و با سازمانهاي گردشگري و جهانگردي و ساير مديران هتل در داخل و خارج براي ارتقاي سطح كيفي هتل در ارتباط بوده و در واقع مديري موثر باشد.

مدير شب (NIGHT MANAGER)
كسي كه در شب به جاي مدير هتل ، مسوول بازديد از تمامي قسمتها، سركشي و نظارت بر پرسنل شب و پاسخگوي هر اتفاقي مي باشد كه در هتل رخ دهد ،‌مدير شب ناميده مي شود.

معاون مدير ((ASSISTANT MANAGer
بعد از مدير هتل در غياب او و در ساعات مختلف روز و نيز كمك و ياري به مدير در تمامي كارهاي هتل و نظارت و هدايت پرسنل را معاون مدر رسما به عهده دارد .

ساير نيروي انساني هتل:
شامل :روسا و سرپرست هاي قسمت ها _ گارسن ها و كمكهاي آنها كارگزيني هتل _آشپز ها و سرآشپزها تلفنچي وساير نيروي انساني كه در قسمتهاي خدمات پديرش _بخشهاي مختلف لابي و غيره مشغول به كار هستند .
سيستم و گردش كار يك هتل ايده آل
لابي (سرسراس هتل )LABBY
بخش اساسي و مهم از ساختمان يك هتل مي باشد كه به منزله قسمت ورودي و مدخل هتل تلقي مي شود و خود شامل قسمتهاي عمده اي از تاسيسات و محل استقرار بسياري از تشكيلات ضروري هتل مانند مغازه ها و فروشگاههاي ، قسمت اداري ،‌سرويس تاكسي ،‌داروخانه و حتي محل مراجعه و نشستن و ملاقات عده كثيري از مسافران و مهمانان مي باشد.

فرانت آفيس (FORONT OFFICE)
محل اولين برخورد مسافران در موقع وردو و همچنين آخرين برخورد آنها هنگام خروج از هتل است . اين جا قسمتي از لابي است كه شامل مهمترين و پر مسووليت ترين بخشها مي باشد . در قسمتي از اين ناحيه با فاصله كمي از در ورودي ، پذيرش قرار دارد.
در فرانت آفيس بخشهاي مشروحه ذيل فعاليت دارند :
پذيرش (RECEPTION)
مسوول تخصيص جا به مسافرين است ، نام و مشخصات مسافر را در كارت ورودي ثبت مي نمايد و راهنمايي به سمت اطلاعات براي اينكه كليد اتاق را به مسافر تحويل بدهند.
اطلاعات (INFORMATION)
محل نصب كليد ها در باجه اطلاعاتي مي باشد و مسوول دادن كليد اتاق به مسافران و دريافت مجدد آن است و نيز رساندن پيغام ، دادن اطلاعات در مورد هتل و رساندن نمابر به مسافران را به عهده دارد . به طور كلي نوعي سرويس اطلاع رساني لساني مي باشد.
صندوق(CASH)
به پذيرش متصل است و فقط شيشه كوتاهي حد فاصل اين دو مي باشد . مسووليت حسابهاي مربوط به مسافران و ميهمانان هتل مربوط به اين قسمت مي باشد .
كانسريج (CONCIERGE)
بخش ارائه خدمات داخلي هتل به مسافران و ميهمانها ،مراسلات پستي و امور مبوط به بل بوي ها مي باشد .

عوامل آلوده كننده مواد غذايي در سفر و راههاي پيشگيري از ان
عناصر و مواد غذايي گوناگون به موازات تامين نيازهاي موجودات زنده تحت شرايط خاص و غير به8داشتي ، مواد سمي و آلودگي هاي زيان اوري را به مصرف كنندگان انتقال مي دههند كه سبب انتشار بسياري از مسموميت ها و بيماريها مي گردند اين عوامل به صورت ذيل دسته بندي مي شوند :

الف_ عوامل فيزيكي مانند سرما ، گرما ،‌رطوبت ، آب و هوا
ب_ عوامل شيميايي مانند سموم باقي مانده از دفع افات نباتي و حيواني
پ_عوامل بيولوژيك مانند ميكروبها ،‌قارچها ،‌سموم آنها ،‌انگل ها و حشرات .
علايم مسموميت هاي غذايي :برحسب سموم و ميكروبهاي مختلف متفاوت است . علايم مسموميت هاي غذايي به طور كلي عبارتند از :دردهاي عضلاني ، اسهال ، استفراغ ، تب ،دل پيچه كه تمام اين علايم ممكن است در هر مسوميتي وجود نداشته باشد ، بنابراين به محض بروز يك يا چند علامت از علايم فوق بايد فوري به پزشك مراجعه نماييد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر