توصيه هاي پزشكي به مسافران پروازهاي بين المللي
MEDICAL ADVICE FOR PASSENGERS ON INTERNATIONAL
1. حداقل 13 ساعت قبل از پرواز ،از افراط در مصرف نوشابه خودداري كنيد و غذاهاي نفاخ مانند لوبيا و خيار نخوريد ،همچنين غذاهاي سنگين و دير هضم كه مدتها د رمعده باقي مي مانند مصرف ننماييد .
2. براي مسافرت هوايي بايد لباسي بپوشيد كه نه زياد گرم و نه زياد نازك باشد و از پوشيدن لباسهاي تنگ خودداري كنيد.
3. در مسافرتهاي طلاني ، چون حركت اندامها محدود است ،امكان دارد ساق پا و اطراف قوزك پاي مسافر به دليل كندي جريان خون متورم شود . بنابراين در توقفهاي بين راهي ، گردشگران بايد ، حركت نمايند ، راه بروند و يا ورزش كنند.
4. چنانچه دچار بيماري ديابت هستيد ساعت تزريق انسولين خود را با ساعت كشورهاي بين راه قبلا محاسبه نموده و تطبيق دهيد .
5. در مسافرت به مناطق گرمسير بايد غذاي ساده و سبك باشد و سعي كنيد از غاهايي كه خارج از برنامه خانوادگي مي باشد مصرف نكنيد .
6. خانمهاي حامله در ماههاي آخر حاملگي (از هفته سي و دوم به بعد ) و همچنين يك هفته پس از زايمان نبايد مسافرت هوايي بويژه مسافرت بين المللي و طولاني داشته باشند ، در ضمن بهتر است نوزاد تا 7 روز پس از تولد مسافرت هوايي نداشته باشد ، ضرورت دارد در چنين مواردي با پزشك متخصص مربوطه مشورت كنيد .
اطلاعات كلي و مهم در رابطه با سفرهاي هوايي براي گردشگران و مسافرين
IMPORTANT INFORMATION ABOUT AIR TRAVEL FOR TOURISTS AND TRAVELERS
ü ارائه كارت شناسايي معتبر به منظور صدور بليت و سوارشدن به هواپيما الزامي است .
ü در صورت مفقود شدن بليت ،مسافران بايستي در اسرع وقت ،به اولين دفتر هواپيمايي مراجعه و اعلام مفقودي كرده و در صورت تمايل به استفاده از جاي ذخيره شده ،مجددا طبق مقررات ،بليت تهيه نمايند .
ü بهتر است آدرس كامل مسافر روي كليه وسايلي كه جهت حمل به هواپيما تحويل داده مي شود الصاق گردد تا در صورت مفقود شدن احتمالي بسته ، بتوان بلافاصله با صاحب بار، براي تحويل آن تماس گرفت .
توصيه هاي بسيار مهم بهداشتي براي رفع بي خوابي و بهبود خواب گردشگران
بهترين و درست ترين روش درمان بي خوابي ،شناخت علت و چگونگي در مان آن مي باشد ، اين ناراحتي ممكن است در مسافرت ها و در دوران عادي زندگي پيش آيد ، لذا توصيه مي گردد به نكات ذيل توجه نماييد :
1. از شام سبك استفاده كنيد و قبل از خواب يك ليوان شير گرم بنوشيد ، بهترين غذاي شب سوپ ،سبزيجات ، پنير و يا ماكاروني كم چرب به مقدار كم مي باشد .
2. حداقل 4-2 ساعت قبل از خوابيدن ،از نوشيدن قهوه ، چاي و انواع نوشابه هاي كافئين دار خودداري كنيد .
3. از مصرف دوغ ،ماست و كاهو كه حالت خواب آور دارند ، قبل از به بستر رفتن فراموش نكنيد .
4. قبل از رفتن به رختخواب ،يك ليوان دم كرده آرامش بخش مانند به ليمو و يا فراموش نكيند .
5. سعي كنيد خواب خوب ببنيد ، براي اين كار به محل و شرايط خوابيدن خود اهميت بدهيد . اتاق خواب نبايد زياد سرد يا گرم باشد ، بلكه هواي تازه و مناسب داشته و ساكت و آرام باشد . استرس و مشغله ذهني و افكار مربوط به مسايل مختلف را ار ذهن خود دور كنيد .
6. سعي كنيد به زندگي خودنظم خاصي بديهد ،راس ساعت غذا بخوريد و سرساعت بخوابيد .
7. حمام آب گرم ،غذاي سالم و سبك ،موزيك ملايم و انجام حركات نرمشي قبل از به خواب رفتن ، نقش بسيار مهمي رد بهبود خواب دارند.
8. از نگهداري و استفاده وسايل الكتريكي مانند تلفن همراه ،تلويزيون و كامپيوتر در اتاق خواب اجتناب كنيد .
9. لباس خواب بايد راحت و تميز و بهداشتي باشد .
10. از ديدن سريالهاي ترسناك و مطالعه كتابهاي مهيج خودداري نماييد .
ويژگيهاي يك هتلدار يا مدير هتل موفق QUALITIES OF A SUCCESSFUL HOTEL MANAGER
يك هتلدار موفق در زمينه جلب رضايت و تامين آسايش مسافران _ارتباط با تمامي كارگران و كارمندان تشكليلات مختلف هتل _ اعتماد به نفس _ استفاده از نظريه ها و پيشنهادات مسافران در حل مسائل هتل كوشا مي باشد . تنها داشتن سرمايه زياد رمز موفقيت يك هتلدار نيست بلكه بايد از سلامت جسمي و روح نفوذ كلام –مردم شناسي و قيافه شناسي برخوردار بوده و متعهد و متدين باشد ، و با سازمانهاي گردشگري و جهانگردي و ساير مديران هتل در داخل و خارج براي ارتقاي سطح كيفي هتل در ارتباط بوده و در واقع مديري موثر باشد.
مدير شب (NIGHT MANAGER)
كسي كه در شب به جاي مدير هتل ، مسوول بازديد از تمامي قسمتها، سركشي و نظارت بر پرسنل شب و پاسخگوي هر اتفاقي مي باشد كه در هتل رخ دهد ،مدير شب ناميده مي شود.
معاون مدير ((ASSISTANT MANAGer
بعد از مدير هتل در غياب او و در ساعات مختلف روز و نيز كمك و ياري به مدير در تمامي كارهاي هتل و نظارت و هدايت پرسنل را معاون مدر رسما به عهده دارد .
ساير نيروي انساني هتل:
شامل :روسا و سرپرست هاي قسمت ها _ گارسن ها و كمكهاي آنها كارگزيني هتل _آشپز ها و سرآشپزها تلفنچي وساير نيروي انساني كه در قسمتهاي خدمات پديرش _بخشهاي مختلف لابي و غيره مشغول به كار هستند .
سيستم و گردش كار يك هتل ايده آل
لابي (سرسراس هتل )LABBY
بخش اساسي و مهم از ساختمان يك هتل مي باشد كه به منزله قسمت ورودي و مدخل هتل تلقي مي شود و خود شامل قسمتهاي عمده اي از تاسيسات و محل استقرار بسياري از تشكيلات ضروري هتل مانند مغازه ها و فروشگاههاي ، قسمت اداري ،سرويس تاكسي ،داروخانه و حتي محل مراجعه و نشستن و ملاقات عده كثيري از مسافران و مهمانان مي باشد.
فرانت آفيس (FORONT OFFICE)
محل اولين برخورد مسافران در موقع وردو و همچنين آخرين برخورد آنها هنگام خروج از هتل است . اين جا قسمتي از لابي است كه شامل مهمترين و پر مسووليت ترين بخشها مي باشد . در قسمتي از اين ناحيه با فاصله كمي از در ورودي ، پذيرش قرار دارد.
در فرانت آفيس بخشهاي مشروحه ذيل فعاليت دارند :
پذيرش (RECEPTION)
مسوول تخصيص جا به مسافرين است ، نام و مشخصات مسافر را در كارت ورودي ثبت مي نمايد و راهنمايي به سمت اطلاعات براي اينكه كليد اتاق را به مسافر تحويل بدهند.
اطلاعات (INFORMATION)
محل نصب كليد ها در باجه اطلاعاتي مي باشد و مسوول دادن كليد اتاق به مسافران و دريافت مجدد آن است و نيز رساندن پيغام ، دادن اطلاعات در مورد هتل و رساندن نمابر به مسافران را به عهده دارد . به طور كلي نوعي سرويس اطلاع رساني لساني مي باشد.
صندوق(CASH)
به پذيرش متصل است و فقط شيشه كوتاهي حد فاصل اين دو مي باشد . مسووليت حسابهاي مربوط به مسافران و ميهمانان هتل مربوط به اين قسمت مي باشد .
كانسريج (CONCIERGE)
بخش ارائه خدمات داخلي هتل به مسافران و ميهمانها ،مراسلات پستي و امور مبوط به بل بوي ها مي باشد .
عوامل آلوده كننده مواد غذايي در سفر و راههاي پيشگيري از ان
عناصر و مواد غذايي گوناگون به موازات تامين نيازهاي موجودات زنده تحت شرايط خاص و غير به8داشتي ، مواد سمي و آلودگي هاي زيان اوري را به مصرف كنندگان انتقال مي دههند كه سبب انتشار بسياري از مسموميت ها و بيماريها مي گردند اين عوامل به صورت ذيل دسته بندي مي شوند :
الف_ عوامل فيزيكي مانند سرما ، گرما ،رطوبت ، آب و هوا
ب_ عوامل شيميايي مانند سموم باقي مانده از دفع افات نباتي و حيواني
پ_عوامل بيولوژيك مانند ميكروبها ،قارچها ،سموم آنها ،انگل ها و حشرات .
علايم مسموميت هاي غذايي :برحسب سموم و ميكروبهاي مختلف متفاوت است . علايم مسموميت هاي غذايي به طور كلي عبارتند از :دردهاي عضلاني ، اسهال ، استفراغ ، تب ،دل پيچه كه تمام اين علايم ممكن است در هر مسوميتي وجود نداشته باشد ، بنابراين به محض بروز يك يا چند علامت از علايم فوق بايد فوري به پزشك مراجعه نماييد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر