۱۳۸۸ خرداد ۱۸, دوشنبه

نكات مهم ايمني و حفاظت از منزل و اتومبيل در سفر
IMPORTAN SECURITY AND PROTECTIVE POINTS FOR YOUR HOME AND CAR IN TRAVEL

ايمني و حفاظت از منزل قبل از مسافرت
1. اگر كارگراني براي نظافت و خدمات ديگر به منزل شما مراجعه مي كنند از تاريخ مسافرت مطلع نشوند .
2. در هنگامي كه افراد بيگانه در منزل شما به منظور انجام خدمات متعدد حضور مي يابند ، كليد و سويچ هاي منزل را دور از چشم آنها قرار دهيد .
3. شيرهاي اصلي گاز و آب منزل را براي جلوگيري از هر گونه حادثه قطع نماييد .
4. چناچه محوطه بيروني منزل از روشنايي كافي برخوردار نمي باشد ، قبل از مسافرت اقدامات لازم را در اين زمينه انجام دهيد.
5. از نگهداري طلا و اشياء قيمتي در منزل و اطلاع افراد غير مطمئن از وجود آنها و همچنين از نگهداري آنها بصورت يكجا خودداري شود ،‌و در صورت سفر آنها را به اقوام مورد اعتماد بسپاريد.
6. كليد منزل را در اختيار افراد غير مطمئن قرار ندهيد و در صورت مفقود شدن آن ، قفل در اصلي را تعويض كنيد.
7. از قرار دادن چهار پايه ، نردبان و نظاير آنها در كنار ديوارها خودداري نماييد چنانچه با اتومبيل شخصي قصد مسافرت داريد حتما قبل از حركت ، اتومبيل را در محوطه پاركينگ منزل قرار داه و سپس اقدام به گذاردن وسايل سفر در اتومبيل نماييد ، همچنين ا زخروج و قفل نمودن در اصلي ، محوطه خارج از منزل را بررسي كنيد ، و اگر اتومبيلي با سرنشين به صورت مشكوك در اطراف منزل پارك شده نسبت به آن حساس بوده ، جانب احتياط را در نظر بگيريد و شماره اتومبيل را يادداشت كنيد.
8. فاكتورهاي مربوط به اشياي قيمتي ،جواهرات و لوازم خانگي در دسترس نباشند.
چند نكته مهم ايمني – بهداشتي براي پيشگيري از حوادث رانندگي در سفر
اگر مسير طولاني را براي رانندگي انتخاب كرده ايد ضروري است به منظور جلوگيري از خستگي و ايجاد يك رانندگي سالم به چند نكته ترافيكي تووجه داشته باشيد :

1. راننده عصباني نمي تواند صحيح و اصولي رانندگي كندو امكان تصادف وجود دارد اذا همواره در حين رانندگي آرامش و خونسردي خود را كاملا حفظ نماييد. به ياد داشته باشيد ، اگر رانندگي مي كنيد عصباني نشويد و اگر عصباني مي شويد رانندگي نكنيد.
2. استفاده از موزيك هاي بلند ، خود عامل مهمي در حواس پرتي راننده مي باشد ، بنابراين سرو صداي زياد در محيط اتومبيل ،‌يك نوع آلودگي صوتي محسوب مي شود و در نتيجه تمركز راننده را تحت تاثير قرار خواهد داد .
3. در جاده ها نسبت به شهر اتومبيل از سرعت بالايي برخوردار است لذا براي جلوگيري از هر گونه حادثه ، ضروري است تا كليه درهاي اتومبيل قفل باشند.
4. به هنگام صبح و عصر كه آفتاب مي تابد رانندگي در جاده نياز به دقت بيشتري دارد و در شب نيز دقت فوق العاده اي مي طلبد . احتياط شرط اول ايمني است . هر چقدر هم كه در رانندنگي تجربه داريد باز هم احتياط كنيد.
5. هنگامي كه با حداكثر سرعت مي رانيد، گر چه احساس شعف نموده و غرور كاذب به شما دست مي دهد ولي به تدريج خستگي تعادلتان را بر هم زده و حوادث دلخراشي را در پي خواهد داشت .
6. چنانچه راننده اي از شما سبقت غير مجاز گرفت ، در مقابل مسير شما از نور بالا استفاده كرد و يا به هر علتي مرتكب تخلف يا بي احتياطي در رانندگي شد، سعي كنيد متانت و خونسردي خود را حفظ كنيد و در صدد مقابله بر نياييد . زيرا گذشت عبور در رانندگي ،‌نشانه شخصيت واقعي شماست .

حفاظت از اموال و پول در مسافرت :
دقت كنيد در مسافرت با محاسباتي كه انجام داده ايد به اندازه كافي پول در اختيار داشته باشيد ،‌زيرا تعميرات جزيي اتومبيل ،‌تصادفات ،‌بيماري و 000معمولا نياز فوري به پول را طلب مي كند . توثيه مي گردد از عابر بانك استفاده شود .
· چنانچه قصد تبديل ريال به ارز را داريد هرگز از افراد دوره گرد حاشيه بانكها استفاده نكنيد ، و فقط به مراكز رسمي تبديل ارز مراجعه نماييد.
· مداركي مانند دسته چك ،‌پاسپورت ،‌ويزا ،‌چكها ي تراول و بليت را درچمداني كه در وسيله نقليه مي باشد نگذاريد ،‌سعي كنيد آنها را در كيف هاي مخصوص پاسپورتي قرار داده و همراه خود داشته باشيد .
· در موقع خريد و فروش كالا از جعلي و مخدوش نبودن چكهاي مسافرتي و همچنين وجوه دريافتي كاملا مطمئن شويد و سعي كنيد خريد شما از اغفراد سيار و دوره گرد نباشد .
· در مسافرت ها ،‌به منظور خريدهاي كلان و تجاري توصيه مي شود تا از دوستان و همسفران خود براي مراقبت و جابجايي پول وهمچنين لوازم خريداري شده كمك بگيريد .
· معمولا مسافرين در اماكني مانند بازارها، پاركها ، زيارتگاهها ، مساجد و تفريحگاهها حضور زيادي دارند لذا از گذاشتن كيف پول در جيب پشت شلوار كه بخوبي قابل رويت و ربتودن مي باشد جدا خودداري نماييد .
· در صورتي كه در محلي نزاعي رخ داد از ايستادن و تماشا كردن به آنها خودداري كنيد ، چه بسا بسياري از اين صحنه ها ساختگي بوده و كلاهبرداران براي رسيدن به اهداف سوء خورد ، وارد عمل خواهند شد.

سفر با قطار TRAVEL BY TRAN
آگاهي از پيامها و اطلاعات مورد نياز در طول سفر با قطار ، در بالا بردن ضريب اطمينان و ارتقاي سطح آسايش و راحتي گردشگران و مسافران گرامي نقش بسزايي دارد . در همين راستا چند پيام و توصيه مهم در سفر با قطار از نظر شما مي گذرد . اميد ست با مطالعه آن ضمن رعايت نكات مورد اشاره ، شما و همسفرانتان از سفري بياد ماندني و خاطره انگيز بهره مند شويد .

توصيه هاي بهداشتي در قظار HEALTH ADVICE ON THE TRAN
- رعايت حقوق همسفران ، نشانه شخصيت والاي شماست ،‌لذا از كشيدن سيگار در كوپه ها جدا خودداري فرماييد .
- وسايل خواب پس از هر بار مصرف ، كاملا شستشو شده و در بسته بندي بهداشتي به شما تحويل مي شود ،‌لذا در حفظ نظافت اين گونه وسايل كوشا باشيد و از پهن كردن آنها در كف كوپه كه باعث انتشار آلودگي و شيوع امراض پوستي مي شود خودداري نماييد.
- گرفتن هر نوع مواد خوراكي از افراد ناشناس سلامت شما را تهديد مي كند .
- جعبه كمكهاي اوليه در رستوران قطار قرار دارد ،‌در صورت لزوم مي توانيد از آن استفاده كنيد .
- به منظور رعايت اصول بهداشت عمومي در كوپه هاي قطار ،‌ضرور ياست در اين مسافرت ها از تميزترين لباسهاي خود استفاده نموده و از مصرف عطر و اسپري تند و زننده كه سبب آزار ديگران مي شود خوردداري نماييد.


توصيه هاي ايمني در قطار SAFETY ADVICE ON THE TRIAN
- وقت خود را طوري تنظيم كنيد تا قبل از حركت قطار ،‌در كوپه مربوطه مستقر شده و سفرتان را با آرامش و عاري از هر گونه استرس آغاز نماييد.
- از پذيرفتن وسايل اماني افراد ناشناس و يا مشكوك و تحويل وسايل خود به ديگران خودداري نماييد .
- همگام ترك كوپه ،‌ با رعايت جوانب ايمني اشياي قيمتي خود را همراه برده و يا به يكي از بستگان و آشناياتن مطمئن خود تحول دهيد .
- از كودكان خود بخواهيد تا شماره سالن ،‌كوپه و مبدا و مقصد را به خاطر بسپارند .
- دستگيره ترمز خطر فقط براي مواقع بسيار اضطراري در كوپه تعبيه شده است ،‌استفاده بي مورد از آن ضمن سلب آسايش مسافران و اختلال در حركت قطار ، موجب وارد شدن خسارت قابل توجهي نيز خواهد شد .
- قطار مطمئن ترين وسيله سفر است در صورت بروز حوادث احتمالي ، ‌به راهنماييهاي ماموران قطار توجه تماييد .

۲ نظر: